تالاب جازموریان ۲۱.۷ میلیون مترمکعب آبگیری شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در پی بارندگی‌های اخیر در استان و سیلابی شدن مسیر‌ها تالاب جازموریان ۲۱.۷ میلیون مترمکعب آبگیری شد.

تالاب جازموریان ۲۱.۷ میلیون مترمکعب آبگیری شدوحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: اظهار داشت: ۲۱.۷ میلیون متر مکعب آب از رودخانه‌های دامن، بمپور، روستا و هودیان و ... وارد تالاب جازموریان شده و این تالاب را که در پی خشکسالی‌های اخیر به کانون گرد و غبار جنوب شرق تبدیل شده و تاثیر نامطلوبی روی پوشش گیاهی و حیات وحش منطقه گذاشته بود، حیات تازه بخشید.

او گفت: این تالاب دوباره میزبان تعداد زیادی از پرندگان مهاجر از قبیل کاکایی، اگرت و ... شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: عمق آبگیری شده در تالاب تقریبا بین ۱۰ تا ۷۰ سانتیمتر است که احتمال افزایش این آبگیری نیز وجود دارد.

اوبیان کرد: تالاب جازموریان به عنوان یکی از تالاب‌های فصلی مشترک بین استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان است که با مساحت سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در اثر فرو نشست زمین با ساختی جوان در فاصله ۱۵۰ کیلومتری غرب ایرانشهر و در محدوده شهرستان دلگان واقع شده است.

پورمردان گفت: البته این بارندگی‌ها خساراتی در حوزه گیاهان نیز وارد کرده، زیرا سیستان وبلوچستان در بخش پوشش گیاهی بسیار ضعیف و همین میزان اندک موجود نیز از ریشه کنده شده و آسیب جدی به منطقه وارد شده است.

انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار